پایداری عملگرهای خطی مثبت روی *c- جبرها

پایان نامه
چکیده

هدف اصلی ما در این پایان نامه، مطالعه عملگردهای مثبت و نگاشت های حالت روی * – جبرهای باناخ و –c* جبرها می باشد. در وهله بعدی *- ایزومورفیسم های بین –c* جبرهای یکدار را مورد مطالعه قرای می دهیم . علاوه بر موارد فوق، پایداری –j* مشتقها روی –j* جبرها را به عنوان کاربردی از قضیه نقطه ثابت تعمیم یافته مورد مطالعه قرار می دهیم و نهایتا با پیدا کردن حل عمومی برای معادله تابعی ترکیبی چهارتایی جمعی، درجه دوم، درجه سوم و درجه چهارم پایداری هایرز1- اولام 2- راسیاس تعمیم یافته این معادله در فضاهای باناخ را مطالعه می کنیم. مقالات زیر از این پایان نامه استخراج شده اند. 1. m.eshaghi gordji, m.b. ghaemi. s.kaboli gharetapeh, s. shams and a.ebadian, on the stability of j*-derivations. j.geom. phys. 60(2010), no. 3, 454-459. 2. m. eshaghi-gordji, s.kaboli_gharetapeh, m.s. moslehian, and s.zolfaghari, stabiulity of a mixed type additive, quadratic, cubic and quartic functional equation. nonlinear appl., 35, springer, new analysis and variational problems, 65-80, springer optim. york, 2010.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

یادداشتی بر نگاشت های جمعی حافظ طیف روی c*- جبرها

متیو و رادی [14] ثابت کرده­اند که اگر  ایزومتری طیفی یکانی از c*- جبر یکدار a به روی c*- جبر یکدارb  از نوع i با فضای ایده­آل هاسدورف و کلاً ناهمبند باشد، آنگاه  جردن ایزومورفیزم است. در این یادداشت نشان می­دهیم که اگر یک نگاشت جمعی پوشا و حافظ طیف باشد، آنگاه جردن ایزومورفیزم است بدون فرض اینکه کلاً ناهمبند باشد.

متن کامل

تقریب فازی توسط عملگرهای مثبت خطی

فرآیندهای تقریب مثبت، نقش اساسی در نظریه ی تقریب ریاضیات کلاسیک بازی می کند. در سال 1953 کاروکین معیار و محک بسیار ساده و کارایی را برای تعیین همگرایی عملگرهای مثبت خطی ارائه داد. بعد از کاروکین ریاضیدان های بسیاری برای تعمیم این قضیه به فضاهای مختلف و مجردتر تلاش کردند که در تمام نتایج به دست آمده تا سال 1994 گردآوری شده است. از طرف دیگر در سال 1965، نظریه ی منطق فازی توسط پرفسور لطفی زاده ارا...

15 صفحه اول

C*-جبرها و جبرهای کامیان-پسک تجزیه ناپذیر

فرض کنیم A یک گراف سطری- متناهی و K یک میدان است. در این مقاله، به مطالعه تجزیه‌پذیری جبر کامیان-پسک KP(A) و C*-جبر C*(A) متناظر با A می‌پردازیم. به ویژه، به کمک ویژگی‌های A و گروه‌وار G_A ، شرایط لازم و کافی برای این تجزیه‌پذیری ارایه می‌شود. علاوه بر این نشان می‌دهیم در شرایط خاص می‌توان جبر کامیان-پسک را به‌صورت حاصل‌جمع مستقیم متناهی از جبرهای کامیان-پسک تجزیه‌ناپذیر نوشت.

متن کامل

نگاشت های حافظ ضرب روی c^*-جبرها

فرض کنید ‎ a ‎ و ‎ b ‎، ‎-c^*جبر باشند و ‎ x ‎ یک باناخ a-دومدول اساسی باشد و همچنین t:a→b ‎ و ‎ s:a→x ‎ نگاشت های خطی پیوسته باشند که ‎ t ‎ پوشا است. اگر برای هر ‎ a,b∈a a ‎ که ‎ ab=ba=0 ‎ داشته باشیم ‎t(a)t(b)+t(b)t(a)=0,‎ ‎s(a)b+bs(a)+as(b)+s(b)a=0‎ مطالعه می کنیم که ‎ t=ωφ ‎ و ‎ s=d+? ‎ هستند که ‎ w ‎ در مرکز جبر ضربگر ‎ b ‎ قرار دارد و ‎ ∅:a→b ‎ بروریختی جردن می باشد و ‎ d:a→x ‎ مشتق ...

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه پیام نور - دانشگاه پیام نور استان خراسان رضوی - دانشکده علوم انسانی و مدیریت

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023